A kutatási- és képzési programról

A Magyar Képzőművészeti Egyetem 2011. június 1-én indította el a Társadalmi Megújulás Operatív Program „Tudományos képzés műhelyeinek támogatása” című nyertes pályázatának keretében megvalósuló kutatási programjait.

Ennek előfeltétele volt egy 12 férőhelyes számítógépes labor kialakítása, mely a 2011/2012 tanévtől a Doktori Iskola oktatási és kutatási helyszínévé vált. A labor olyan extrakurrikuláris képzéseknek ad helyet, ahol a hallgatók megismerhetik a képzőművészeti és tudományos kutatásokkal összefüggő korszerű virtuálisvalóság alapú technológiákat a hazai gyakorlatban kevéssé ismert felhasználási területek bemutatásával. A laborban elérhetők az álló-, mozgókép- és 3D szerkesztésére, publikálására alkalmas számítógépek, eszközök, szoftverek. Mivel az egyetemen az alkotói és kutatói tevékenység kölcsönösen kiegészíti egymást, a kutatási programok egy része közvetlenül a képzési tevékenységek fejlesztéséhez kapcsolódik, más rész a vizuális alap- és alkalmazott kutatások területeit fedi le. Kutatások valamennyi szak és szakirány területén folynak.

A háromdimenziós művészeti alakításra, az interaktív és sztereoszkópikus vizualizációra, illetve az ezekhez kapcsolódó interfészek fejlesztésére fókuszáló kutatási program nemzetközi szinten is fontos témákat feldolgozó képzési és kutatási alprojektjei:

  • Interface és interaktivitás, kísérleti szimulációs környezetek fejlesztése
    (kutatásvezető: Fernezelyi Márton oktató)
  • Az Immerzív és augmentált virtuális valóságok a képzőművészetben
    (kutatásvezető: Dr. habil DLA Szegedy-Maszák Zoltán egyetemi tanár)
  •  Számítógépes szobrászat
    (alprojekt- és kutatásvezető: Előd Ágnes DLA egyetemi adjunktus)

A Doktori Iskola pályázatban vállalt fejlesztési terve:

  •  a doktori képzés továbbfejlesztése, a képzési kínálat bővítése
  • tudományos fokozattal rendelkező oktatók számának növelése a képzésben
  •  a műhelyfeltételek infrastrukturális fejlesztése
  • a doktorandusz hallgatók intenzív részvétele a nemzetközi kutatásokban
  •  korszerű háromdimenziós szoftveralkalmazások kutatása, fejlesztése, hardverelemek integrációja és azok kreatív alkalmazása
  •  egyedi technikai megoldásokat igénylő hallgatói munkák megvalósításának elősegítése
  • új vizuális médiumok, technikák, alkotói eljárások beépítése a képzési struktúrába
  • a kutatási eredmények hasznosítása a képzésben

A pályázat szakmai vezetője: Dr. habil CSc. Peternák Miklós tanszékvezető, egyetemi tanár
A pályázat projekt vezetője: Bendig-Zsilinszky Zsófia művészettörténész

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!